My Story

Monday, March 04, 2013

Peritnya bila jatuh. Manis bila bangun.

"Allah tidak membebankan seseorang melainkan dengan kesanggupannya" - Al-Baqarah, 286 .

Benar kan. Allah tak uji seseorang kalau dia tak tabah harungi. Sebab Allah tahu di sebalik kepayahan yang Dia bagi, ada hikmah.
Setiap yang Allah uji ada hikmah.
Setiap maksiat balasannya dosa.
Setiap kebaikan balasannya pahala.
Biar Allah bagi yang pahit dulu, sebab Insha Allah akhirnya manis.
Allah bagi sakit, supaya kita rasa nikmat sihat.
Allah bagi jatuh, agar kita boleh bangun.
Jadi jangan bersedih.

Aku pernah jatuh.
Dan aku pernah bangun.
Sekarang aku jatuh lagi. 
Dan aku nak sangat bangkit semula.
Sebab aku pernah merasa manisnya bila dapat bangun.

Sakitnya jatuh.
Sakit juga untuk bangun.
Tapi manisnya bila dapat berdiri semula.


Selagi masih bernafas, selagi tu hidup perlu diisi.
Kekosongan hati, isilah dengan cinta Ilahi.
Insha Allah sentiasa diberkati.

Ya Allah, kembalikan semangat aku. Berkati perjalanan aku dan keluarga juga kawan kawan. Amin.




- fatinatheerah -

No comments: