My Story

Wednesday, November 27, 2013

DJ Radio Usim :)

Good evening everyone ! Proudly shouting I'm missing my netball training today hiihi. Got some stuffs to be settles all of sudden. 

Tak annoying kan if this post all about USIM. Haha people get shocked when I told USIM hit my heart. entah tetiba hati ni nak pulak cakap dia suka USIM. Almost 2 months here brought a lot of beautiful moments *ceh ayat propa gile kau kan* . Kinda busy here sebab banyak gila activities lagi lagi kalau course aku ni, Komunikasi/ Masscom memang banyak sungguh kerjanya. Haha btw who know me well tahulah aku bukan seorang yang rajin melibatkan diri dengan aktiviti-aktiviti sebegitu kan. 

Tapi lepas ni maybe akan la. Hihi sebab apa?

I was informed that I passed the audition ! Alhamdulillah :)

Last two weeks I joined an audition of "Finding new USIM's deejay". Bro Shahrul Hafizi I think majority know him, the host of Al-Hijrah TV was one of the judges. 

During the audition :
There were 3 tasks we had to accomplish. 1. English news reading . 2. Bahasa Melayu news reading. 3. Be a DJ with no script (creativity) *nama pun DJ weh* . My turn was *entah berapa tak ingat* out of 40 if I'm not mistaken. 
Nervous gila lah masa dalam konti tu. Tapi aku tak tunjuk. Masuk konti dengan other two contestants Fatin Munazzah *muah* and Ika Syazlina. turn dorang dulu completekan task ketiga-tiganya then aku lah last, aku baca berita BM dengan BI semampu aku je. memang fefeeeling jadi pembaca berita depan camera tu haaa. Seriously. Haha these were the comments :

" Kamu baru tahun 1, jadi mungkin takde skill lagi dalam baca berita dan olah maklumat untuk jadi DJ. tapi yang Fatin Atheerah ni saya nampak dia punya nada intonasi tu seolah-olah dia ada experience, apa yang dia cuba sampaikan tu, pendengar akan faham. "  weh, sape tak kembang kalo jadi Fatin Atheerah masa tuh!

Kelancaran : 15/20
Keyakinan: 15/20
Kreativiti : 17/20

Part yang kreativiti dapat 17/20 tu pelik tuh. Haha. By the way Im very thankful to Him to give me this opportunity as I love to do this stuff. Esok ada meeting dia so aku nervous nya nak jumpa senior. Lagi2 yang muka garang2 tuh. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *no ending*


Faculty mates


Classmates. Non-stop talkers


Fatinians.


Simply loving them.


Botol air depan tuh dah hilang. sedih dia terasa sampai sekarang. ehh



Now you know the reason I survive ! :)



No comments: