My Story

Monday, May 13, 2013

Kerja?

Assalamualaikum and hello =) Since last update, malas nak menulis. Tapi harini terajin. Walaupun penat. Seharian berjalan kat TS tadi.

Idk what to update but rasa macam nak cerita pasal ke excited an aku nak kerja sepanjang cuti nih.
Excited? Oooh not me but my mom =) She's so excited nak aku kerja. Hahaha I just wondering mak dah bosan tengok anak dia melepek kat rumah, doing nothing* , or malas dah nak hulur duit setiap kali anak sulung dia yg comel ni nak hang out.

*Nothing? Heyy aku kemas rumah mop semua apa segala bagai k

So one fine day, which was Sunday (semalam) after my mom bawak diri ini dan adik adik beli barang untuk angah untuk dibawa melawat angah keesokan harinya di asrama Integomb, beliau membawa aku ke Pasaraya Sakan *ada kerja kosong tak?*

*nadia , amik buku borang kerja kosong!*
*dik isi borang ni, nanti kami call adik ya*

Okey kak, thanks =) Ok sebenarnya drama tu panjang tapi almaklumlah. Tuan punya blog pemalas. Heeee

On the way balik rumah, mak rounded satu taman perumahan templer park tu. Suddenly she stopped in front of a 'tadika'. "Along, ambik no ni, sekejap lagi mak nak call tanya ada kerja kosong tak". Oh. Tu rupanya niat beliau =3 . Bila dah balik rumah tu tetiba mak jerit dari bawah "Along, mak dah call dia kata Isnin ni dtg Interview!!!" Ohmaiiii why mom was so excited??

Monday, 13rd of May (Happy birthday Aishah Zawawi)

Bersiap awai baqhang ,mak bawak pegi tadika tuh. Isi borang segala bagai. Tuptup mintak sijil SPM apa bagai. Mana nak bawaknyaaa -__-" .Hantar besok la jawabnya ."Tunggu bos saya datang, baru kami panggil interview ya ". Ok kak, terima kasih =)

Lepas tu bermula lah hari2 berjalan tanpa henti kat TS. Berjalan makan, duduk. lepak, sambil tunggu Hanan dengan Aman. Tudiaaa lambat gila sampai -__- Kalau aku tau aku dah khatam satu wayang dah td. Hikkkss.
Then my phone was ringing "Kringggg kringgg" "Kringggg kringgg" --> Unknown number. Berdebar jiwa nak angkat, namun ku gagahkan jua hati untuk angkat call.

*Ni fatin atheerah, ada mintak kerja di Sakan kan*
*Ya saya, ada, kenapa?*
*Ohh, boleh tau lepas ni sambung belajar mana?*
*taktau lagi ,tunggu result UPU*
*Ohh, ada nak pergi matrik memana?*
*Takde kak ,sebab saya budak baru habeh matrik*
*Oh, boleh tau result spm dulu berapa?*
Gulp *7A je kak*
*Oh sekolah mana?*
*SBPI Temerloh, Pahang*
*Oh tapi duduk rawang?*
Angguk. Eh *Haah*
*Kalau saya ambil awak kerja, bila boleh start?*
Gulped again *Next week boleh, Insha Allah*
*Okey pape hal nanti saya inform ya.*
*Thanks Kak*

Pastu akak tu ade cakap apa lagi entah tapi aku dah letak fon. TS hingaq sangat, mana nak dengaq dia cakap apa =/

Panjang jugak coversation. Aku tak kisahlah kerja memana. Asal tercapai hasrat mak nak tengok along kerja, hihi. Tapi cikgu tadika sounds interesting as I LOVE KIDS =D so mucchhhhyy!

Tunggu lama jugak la si Aman n Hanan ni, around 5pm baru sampai. Padahal 5pm aku nak kena gerak balik dah. Rawang tu bukan sejengkal. EH.

Balik tadi sembang2 ngan mak sambil teman beliau berbuka puasa bersama BigMac pemberian orang. Hikhik. DAN TETIBA MAK TANYA " Pakwe Along sekarang sape eh?"
What type of question tu mak? Walaweh. So I just answered her. Lailai.

What a exhausted day today was. Rasa nak pengsan pun adaa td. SEHARIAN TAK MINUM AIR MASAK WEII ='/


Special dedication to awak yang teman saya sampai penat penat tadi. Thanks =) Dah dua kali burger bungkus -___-" . Dua kali hantar sampai rawang. Banyak dua kali. And I am hoping for ketiga. 
Look after your heart for me.Thanks for everything =) 

Catch my breath =)

fatinatheerah

No comments: