My Story

Saturday, November 24, 2012

KAKOM 2012 di tempat sendiri , KMK

Hoi lama tak jengok. Sorry. Eh assalamualaikum aku ucapkan pembaca blog blog sekalian. Tepuk tangan kerana akhirnya aku berjaya merajinkan diri aku mengupdate blog yang sekian lama kesepian kerana sendirian ditinggalkan beberapa lama.
Sila hempuk kepala ke dinding lepas baca ayat skema di atas. 

Alhamdulillah , so aku nak update pasal KAKOM  :D Kakom ialah Karnival Kokurikulum Matrikulasi di seluruh Malaysia. Eh harini taktau kenapa aku macam peculiar sebab asyek guna ayat skema. Korang baca jelah walaupun ada rasa geli tengkuk atau geli pinggang, teruskan aje membaca. 

Memandangkan kami tuan rumah tahun ni, eh KMK tuan rumah tahun ni, ini merupakan advantages kepada player2 sekalian sebab dah biasa dengan cuaca yang panas terik menerik gila di kawasan Changlun ala -ala siam ni. Sangat panas sehinggakan kami semua rentung terbakar. 

Lupakan pasal rentung. Ohh my first impression pasal kakom ialah perang sorak. Perang sorak ada di mana mana. Kau pergilah cafe ke, dalam koperasi ke, pasar gerai jualan, atau tengah meneran dalam jamban sekalipon kau orang akan dengar macam- macam sorak. Ohh sorak yang paling femes bagi aku tahun ni ialah cuak tak cuak, husss hahh hoyeahh, dengan herrkkk haaa aaa aaaa . korang buat la bunyi cena sekalipon sebutan dia tetap sama.

Game aku pada hari first ngan hari second. dan sume game adalah pada ketika mentari sedang menerikkan dirinya menerangi bumi. (sila jangan muntah baca ayat aku). first game kami dengan KMM. (melaka)
sebelum game kami pergi sokong dulu game bola tampar lelaki, perempuan, bola jaring dengan basketball boys. volleyball perempuan menang alhamdulillah. netball pulak bagi aku referee tu mungkin baru dapat lesen sebabnye... erm aku malas type. yang penting kami kalah dengan KMPh 14-13 dengan kesilapan teknikal dan itu sangat tak adil.

Basketball boys? hahaha. dorang bantai KMM 22-0. aku pon taktahu cmana KMM boleh 0 padahal team dorang kuat. 22-0. kata encik dana (kem komanden), dorang kalah sebab berlagak ayam sangat. hahaha. mungkin dah rezeki kami kan. alhamdulillah :)

lpas tu kami punya game. haaa. lawan KMM perempuan pulak. adedede. aku tak sedia kot nak game. huishhh. center depa besaq. eh bukan, tough macam jantan. hahaha. nasib tak baik. KMM pulak balas dendam untuk boys depa. kena belasah 20-6. but alhamdulillah, setakat tu rezeki kami  :)



boys game dengan KMPP

Some pics masa game dengan KMPk. game paling tak best ngan dorang ni. Mulut player macam longkang.


dengan KMPK . that is Syai :') 


pui ying was injured  ):


pulon dak? haha.


melawan arus pulak aku  -,-


tahun ni target nak dapat emas lebih dari tahun lepas. last year cuma 2 emas. tahun ni insyaallah dapat banyak dari tahun lepas. ranking pun harap lah naik kan . 

 masa lawan labuan. tinggi tak I lompat?  #ehh


our team dengan manager , Miss Lock  :D


our true supporter. she supported us in every games. Pikah :)  name glemer dia doraemon :p 
dia player squasy. dia penyumbang GANGSA untuk KMK  :D

zakwan :)  player squasy , penyumbang PERAK  kami :D

Ini dia penyumbang dua emas KMK  :)  satu dalam tenis individu. lagi satu double, dengan Anis :)


penghulu wati atlet KMK , Chin Xin Wei  :D

Tahun ni ada acara nyanyian. Retis retis ramai koddd !

Ni retis 


retis kitaa , violet dengan shikin. :)  suara merdu menusuk kalbu. acewahh.

Heee btw. antara game yang paling meriah and KMK target emas ialah RUGBY. yepp. rugby KMK memang power. serius aku tabik depa kodd. alhamdulillah . ragbi dapat ke final  :D menentang KMS  :D  
depa menang semua game before tanpa kecundang .

ruggers KMK :)

masa final kami bermati matian sokong depa. depa main semangat gila. yeah, nak tambah emas kmk. tapi mungkin Allah dah janjikan lebih baik, kami kalah 7-5 dengan KMS. 
Really nice game taw. kesian ada yang injured. tapi padanlah kan, dorang main semi , rehat 20 min terus final . pasti penat. Yang pasti dorang dah buat yang terbaik :D

Banyak lagi pasal kakom ni. kakom best. seriusly dari situ kita kenal perangai orang. kita tau tak semua orang macam yang kita anggap. eh weh apa aku start merapu nihh?

masa malam majlis penutup. kontinjen yang paling meriah ialah team melaka dengan labuan. aku sangat tertarik ngan cheers depa. sesuai dengan gelaran aku sebagai ratu sorak #ehhhhh , aku pantang dengar cheers ni. aku akan ikut. hahaha. layan jelah.



Basketballers Labuan  :) juara lagi


masa lawan kmpk . game kotor dengan makian depa


volleyballers lelaki KMK


atlet2 KMK menyokong :D

antara kami kami .


banyak pun gambar aku tak bubuh. bola jaring. :D dengan budak bola jaring memang best. boleh masuk ngan GILA aku ni. TENIS , BADMINTON pun. budak kawad lagi laa. haha

nanti mesti rindu nak memekak dengan kak un, kak shawal
menari nari dengan syai
manja manja ngan nad ngan naa
ejek ejek pui yin dengan chloe
buat hingaq ngan bella
kacau kacau wani
dengan bola jaring semuaa.

huss ahh hoyeah ngan depa.

kakom . walaupun tak menang . banyak pengalaman yang kita dapat.
kawan kwan baru.
dan rapatkan persaudaraan.

and actually sepanjang kakom aku tahu ada yang tak senang ngan aku. or dengan team basketball . tapi aku nak hairan apa. kita semua satu team so kita sama je. tak perlu ada yang nak buat besar kepala. hampa nak buat ikut hampa. selagi kami tak ganggu dan kacau hampa. kami tak menyusahkan hampa , ada aku kisah hampa nak maki aku ka apa ka.
sorry kalau tak suka aku beria sangat masa cheers.
itu cuma semangat aku.
 okieee dokiee  :)

ikhlas dari kami 



harapan aku semoga selepas kakom ni orang tak panggil aku cuak dah  :)
hehe.
dan kulit wajah aku akan kembali berseri seperti dulu :)
dan kembali putih bermaya :)
tidak lagi kusam seperti kini  :)


terima kasih pegawai2 kakom :)
terima kasih penghulu , terima kasih penghuluwati.
coach , manager. 
ahli2 team :)
ahli2 atlet kakom.


SAYA GEMBIRA KENAL KAMU SEMUA .
kenangan kakom tetap di hati .


semoga berjumpa lagi.


No comments: